Układanie podjazdu – jak to zrobić poprawnie

Być może zastanawiasz się, jak wybrukować podjazd. W tym artykule dowiesz się o prawidłowym zagęszczeniu, drenażu i podcięciu. Ponadto dowiesz się, kiedy należy układać podjazd. Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, aby pomyślnie wybrukować swój podjazd. To proste i szybkie, a będziesz zadowolony, że to zrobiłeś. Po zakończeniu układania podjazdu możesz cieszyć się nowym i pięknym podjazdem!

Podcinanie

Jeśli układasz podjazd, prawdopodobnie zastanawiałeś się, jak uniknąć podcinania. Jest to często niewidoczny problem, którego mogłeś nie przewidzieć. Jednak stabilizacja tych miejsc może być korzystna dla Twojej inwestycji, jak również dla długowieczności asfaltu. Oto kilka pomocnych wskazówek, jak to zrobić:

Upewnij się, że fundament żwirowy nie zgina się więcej niż cal pod ciężarem pojazdu, lub możesz skończyć z osłabioną podbudową. Taka miękka gleba będzie wymagała naprawy. Istnieją jednak alternatywy dla podcinania, takie jak instalacja geosiatki. Ta warstwa wzmacniająca jest zwykle umieszczana 16 cali pod powierzchnią i tworzy solidną strukturę wsparcia dla Twojego nowego asfaltu.

Pierwszy, zaznacz końce swojego rowu za pomocą palików i zmierz ich długość. Zaznacz każdy pal z pożądaną wysokością bloku, a następnie przywiąż do niego jedną linię murarską. Powtórz proces z dodatkowymi palami, w punktach środkowych lub w regularnych odstępach. Jeśli nie jesteś zadowolony z pierwszego przejścia, użyj gumowego młotka, aby wyrównać wierzchołki bloków z linią poziomu. Gdy już będziesz zadowolony z grubości podjazdu, ułóż pozostałe bloki w ten sam sposób.

Właściwe zagęszczanie

Wykonanie właściwego zagęszczenia jest niezbędne dla długowieczności podjazdu asfaltowego. Niewłaściwe zagęszczenie może w krótkim czasie doprowadzić do powstania wad nawierzchni. Do najczęstszych problemów należą pęknięcia wzdłużne, pęknięcia aligatora i koleiny. Na szczęście właściwe zagęszczenie może zminimalizować te problemy i zapobiec powstawaniu kolein i śladów opon w przyszłości. Jeśli planujesz samodzielnie ułożyć podjazd, oto kilka wskazówek dotyczących prawidłowego zagęszczania:

Najczęstszą metodą sprawdzania zagęszczenia jest użycie gęstościomierza jądrowego do badania zagęszczenia podczas układania. Ten rodzaj miernika mierzy zagęszczenie w trakcie budowy i daje operatorowi walca wskazówkę, jak bardzo konieczne jest dodatkowe zagęszczenie. Do sprawdzenia poziomu zagęszczenia przydatne są także próbki rdzeniowe gotowej nawierzchni. Ostatecznie ważne jest prawidłowe zagęszczenie, aby mieć pewność, że materiały zostały ułożone zgodnie z zaleceniami producenta. Nadmierne zagęszczenie może prowadzić do przedwczesnych pęknięć i awarii nawierzchni.

Asfalt musi być prawidłowo ułożony i zagęszczony na gorąco. Kilka czynników może wpłynąć na szybkość stygnięcia mieszanki asfaltowej. Wśród tych czynników jest temperatura powietrza, grubość podnośnika i temperatura powierzchni. Temperatury sezonowe różnią się na terenie Stanów Zjednoczonych; należy zwrócić uwagę na te czynniki, ponieważ mogą one wpłynąć na szybkość schładzania podjazdu. Prawidłowe zagęszczenie pozwoli na ułożenie podjazdu wcześniej niż później.

Właściwe odwodnienie

Podczas układania podjazdu można uniknąć problemów związanych z odwodnieniem, jeśli zastosuje się kilka wskazówek. Dobrą zasadą jest, aby nachylenie wynosiło co najmniej dwa procent. W przeciwnym razie może skończyć się problemem z wodą gromadzącą się w jednym miejscu i ostatecznie biegnącą do fundamentów domu. Aby temu zapobiec, upewnij się, że używasz odpowiednich basenów i nachylenia podczas układania podjazdu.

Jeśli podjazd nie jest prawidłowo stopniowany, możesz rozważyć drenaż rowu. Te odpływy biegną wzdłuż długości podjazdu i są pokryte metalowym rusztem, aby zapobiec gruzowi z zatkania ich. W miejscach, w których woda ma tendencję do gromadzenia się, można również zainstalować drenaż miejsca, aby usunąć nadmiar wody. Zapobiegnie to również gromadzeniu się wody na podjeździe w przypadku silnego deszczu.

Oprócz prawidłowego odprowadzania wody, należy rozważyć stopień podjazdu asfaltowego. Słabo oceniony podjazd asfaltowy będzie wymagał kosztownej przebudowy. Jeśli podstawa nie jest odpowiednio stopniowana, woda może się gromadzić, powodując uszkodzenie fundamentu i asfaltu. Możesz również chcieć zainstalować rurę spustową, jeśli Twój podjazd jest nachylony. Właściwy drenaż zapewni, że podjazd będzie trwał długo i nie będzie miał problemów z wodą.

Wybór odpowiedniego dnia do układania

W zależności od klimatu i potrzeb Twojej nieruchomości, układaj podjazd w różnych porach roku. W północno-wschodniej części kraju podjazd należy układać późną wiosną lub wczesnym latem, kiedy temperatury są stale wyższe. Ciepło może spowodować, że asfalt się rozgrzeje i stanie się luźny, natomiast zimna pogoda może sprawić, że podjazd nie będzie nadawał się do układania. Jeśli jednak mieszkasz w klimacie, który doświadcza zimnych zim i długich lat, układanie podjazdu w tych porach roku jest idealne.

Jeśli wiesz, że burza jest w drodze, możesz chcieć ponownie rozważyć układanie podjazdu w tym dniu. Śnieg, śnieg i lód uszkodzą nawierzchnię, powodując opóźnienie pracy na wiele dni. Jeśli nie planujesz z wyprzedzeniem, być może będziesz musiał zapłacić za wykonawcę, aby wyjść na inny dzień. W tym czasie podjazd będzie miał szansę wyschnąć.

Jeśli masz firmę układającą podjazd, upewnij się, że zadzwonisz do nich przed rozpoczęciem projektu. Jeśli jest to Twój pierwszy raz, skontaktuj się z firmą brukarską i zapytaj o zalecane przez nią ramy czasowe. Doświadczona firma asfaltowa udzieli Ci najlepszej rady. Wybierz również dzień, w którym będziesz w domu i będziesz pracować na podjeździe. Nie jest niczym niezwykłym, że asfalt stygnie zbyt szybko i wpływa na pracę ekip instalacyjnych, więc ważne jest, aby unikać weekendów i głównych świąt.

Zachowanie środków ostrożności w celu uniknięcia korzeni drzew

Jeśli chcesz zainstalować bruk lub patio, upewnij się, że podejmujesz środki ostrożności, aby uniknąć korzeni drzew. Podczas gdy drzewa są atrakcyjne i mogą zapewnić cień i piękno, mają również rozległe systemy korzeniowe, które mogą uszkodzić wybrukowany podjazd lub podłogę patio. Jeśli instalujesz nowy podjazd, powinieneś starać się unikać drzew w okolicy, ponieważ rośliny te mają różne systemy korzeniowe i mogą powodować uszkodzenia z niewielkiej odległości lub nawet z dużej odległości.

Aby zapobiec uszkodzeniu powierzchni brukowej przez korzenie drzew, powinieneś zastosować bariery separacyjne. Mogą to być metalowe arkusze lub syntetyczne materiały z siarczanem miedzi. O ile bariery te są skuteczne, to zwykle zawodzą w zapobieganiu dotarcia korzeni drzew do nowej nawierzchni. Często w celu usunięcia korzeni drzew trzeba całkowicie usunąć nawierzchnię. Na szczęście można zapobiec uszkodzeniu poprzez zainstalowanie bariery korzeniowej w pobliżu.

Czy wybierzesz betonowy lub asfaltowy podjazd, musisz podjąć specjalne środki ostrożności, aby uniknąć korzeni drzew. Duże korzenie mogą rosnąć blisko powierzchni asfaltu. Jeśli przetniesz te korzenie, narazisz na niebezpieczeństwo drzewo i jego korzenie, które mogą spaść na bruk i spowodować wypadek. Korzenie mogą jednak nie być niebezpieczne, jeśli rosną tylko na kilka centymetrów. Aby temu zapobiec, można zastosować barierę korzeniową lub podciąć korzenie drzewa, aby zachęcić je do wzrostu w określonym kierunku.

Podjazdy z powłoką uszczelniającą

Podjazd z powłoką uszczelniającą to świetny sposób na ochronę powierzchni asfaltowej przed żywiołami. Zanim zaczniesz, oczyść podjazd ze wszystkich śmieci, w tym samochodów, rowerów, pojemników na śmieci, zabawek, nawozów, kredy i wielu innych. Brudny podjazd sprawi, że uszczelniacz trudno przylegać do, i trzeba będzie oczyścić go z każdej wody, zbyt. Wyłączyć zraszacze dzień przed rozpoczęciem procesu uszczelniania, aby zapobiec wpływowi wody na podjazd podczas procesu aplikacji.

Dla najlepszych wyników, uszczelnić płaszcz podjazd późną wiosną lub wczesną jesienią, gdy temperatura jest ciepła. Jeśli śnieg lub lód spadnie, przełożyć pracę do czasu, gdy pogoda jest cieplejsza. Jeśli zdecydujesz się uszczelnić powłoki podjazd jesienią, należy pozwolić na co najmniej kilka dni na uszczelniacz do utwardzania. Dla pomyślnego wyniku, upewnij się, że postępujesz zgodnie z instrukcjami producenta i pozwolić podjazd do wyschnięcia całkowicie przed jazdy na nim.

Właściwy czas do sealcoat podjazd zależy od warunków ruchu i zaleceń wykonawcy chodnika. Możesz chcieć uszczelnić swój podjazd po jednym lub dwóch latach. Po tym czasie, jednak, należy ponownie uszczelnić powierzchnię tylko wtedy, gdy istnieją oznaki pogorszenia i odbarwienia poszczególnych kamieni. Aby uzyskać najlepsze wyniki, sealcoat podjazd po temperaturach osiąga pięćdziesiąt stopni lub więcej. I nie zapomnij, że uszczelnianie podjazdu doda wartość do domu!

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *